sobota, 21 stycznia 2012

Fleet Foxes - Mykonos

Jak już wspomniałem poprzednio, ostatnimi czasy poznałem masę ciekawych zespołów. Właśnie jestem w trakcie zapoznawania się z kolejnymi albumami, w tym momencie wsłuchuję się w świetny krążek Feist – Metals, kiedyś postaram się coś o nim napisać. Dzisiaj chciałem nadmienić co nieco o zespole Fleet Foxes, a w zasadzie o ich singlu Mykonos. Utwór pochodzi z EP’ki zatytułowanej Sun Giant bodajże z 2007 albo 2008 roku. Pierwszy raz kawałek usłyszałem początkiem stycznia tego roku i z miejsca mnie wręcz zauroczył. Zaczyna się delikatnie, powoli buduje atmosferę, aż do końcówki gdzie wybucha emocjami, a całość tworzy piękny, wręcz epicki folkowy utwór, od którego nie mogę się uwolnić już od 3 tygodni. Całość okraszona jest rewelacyjnym teledyskiem, w postaci animacji, gdzie główną rolę grają jakby powycinane z tektury trójkąty oraz inne bliżej nieokreślone kształty. Warto posłuchać, warto obejrzeć! Zespół wystąpił niedawno w Polsce w ramach festiwalu Ars Cameralis i bardzo, ale to bardzo żałuję że mnie tam nie było…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz